Keho kuntoon rullaamalla

rullat nurmikollaRullaus ja dynaaminen liikkuvuusharjoittelu voivat ennaltaehkäistä venähdyksiä ja revähdyksiä. Kehosi rentoutuu ja palaudut nopeammin päivän rasituksista. Istumme paljon, osa myös liikkuu paljon jolloin säännöllinen kehonhuolto on aina tärkeää. Huolellinen kehonhuolto parantaa myös liikunta- ja urheilusuorituksia.

Nykyelämä kuormittaa meitä monella tapaa. Istumatyö vaikuttaa selkään, hermostoon ja myös suolistoon. Koemme stressiä ja tuntuu, että olemme aina väsyneitä ja jumissa jaksaaksemme tehdä mitään työpäivän jälkeen.

Meidän on vastattava nykyajan haasteisiin ja palauduttava aktiivisesti rasituksesta, jotta voimme pysyä terveenä ja olla kykeneviä liikkumaan. Pelkkä makoilu tai kova liikunta ei missään tapauksessa toimi, ne voivat jopa pahentaa asiaa. 

Hyvinvointiamme haastetaan kokoajan sillä istumme yhä enemmän: autossa, toimistossa, kokouksissa ja myös vapaa-aikana televisio ja netti istuttavat meidät sohvalle.

fasciapallotTyypillistä millä keho ilmoittaa kiireestä ja istumisesta ovat selkävaivat. Jopa 80 % suomalaisista kokee ennen 60 ikävuotta selkävaivoja, ja kasvavassa määrin erilaiset haasteet ovat vatsan ja suoliston kanssa. Syitä voi olla monia, mutta kaksi asiaa on varmaa: stressi ja istuminen kuormittavat selkää ja suolistoa.

Rullaus foamrollerilla ja aktiivinen venyttely auttavat sinua huoltamaan kehoasi ja parantamaan liikkuvuuttasi. Foamroller on vähän niin kuin köyhän miehen tai naisen päivittäinen hieroja, sillä harvapa meistä ehtii tai on rahaa käydä hierojalla joka viikko.

 

Keho kuntoon rullaamalla
Merkitty: